چه جنسی بخریم؟

پاسخ بسیاری در این قسمت از راهنمای خرید کفش روشن است! همه دوست دارند چرم بخرند! کسانی که عاشق کیفیت کفش هستند، کفش چرم انتخاب ایده آل است. بهترین جنسی که میتوان از آن کفش تولید کرد، چرم است. کفش چرمی باعث میشود که پای انسان کمتر عرق کند. با دوام تر است و با واکس زدن، بسیار براق و زیبا میشود و انتخاب اول همه ماست! به خصوص اگر چرم تبریز باشد. اما کفش چرم، قیمت باالیی دارد، برای همه کار مناسب نیست و صرفاً بهتر است برای برنامه ها و مهمانی های رسمی از کفش چرم استفاده کرد. برای برطرف کردن این مشکل بهتر است، چند مدل کفش با جنس های دیگر هم استفاده کرد. بدترین نوع کفش، کفش های پالستیکی هستند. این مسئله مخصوص، کفش های ورزشی نیست.

کفش های ورزشی هم از پالستیک در خود استفاده می کنند. اما کفش های غیر چرم که تمایل دارند ظاهر چرمی داشته باشند، از جنس پالستیک استفاده میکنند. بزرگترین آسیبی که میتوان به پا وارد کرد، استفاده از کفش های پالستیکی است. کفش های کتانی و پارچه ای، بهترین گزینه برای پوشیدن هستند. وزنشان کمتر است و در هنگام پیاده روی و.کارهای مشابه، بدن و پا را خسته نمی کند.

چه وقتی کفش بخریم؟

در این قسمت از راهنمای خرید کفش باید به حرف و تجربه سنتی پدر و مادرها توجه کرد. بهتر است عصرها که
مقداری راه رفته اید به دنبال خرید کفش بروید. در این زمان پا در طبیعیترین حالت خود است. اگر صافی کف پا یا
مشکل دیگری دارید حتما کفی طبی خود را هنگام خرید ببرید و البته سعی کنید کفی طبی را با کفش های ورزشی استفاده کنید که تناسب بیشتری با این کفیها دارند.

روش انتخاب سایز کفش

    • انتخاب سایز کفش از روی کفشی که دارید

اگر کفشی که به پا دارید اندازه شماست و تنگ یا گشاد نیست پس همین سایز را برای خودتان انتخاب کنید مثال اگر سایز کفش شما ۴۲ هست . پس سایز ۴۲ را انتخاب نمایید . بعضی از سایت ها به جای راهنمایی، بیشتر باعث گمراهیدر جواب این عزیزان باید !!! خریداران و عالقه مندان می شوند و ادعا دارند نباید به سایز کفش خود اعتماد کنید. اگر سن شما .بگوییم پای انسان ها رشد بسیار سریع ندارد. به عبارتی پای انسان مانند مو نیست که هر روز رشد کند بیشتر از ۲۰ می باشد یعنی شما رشد خود را کرده اید و استخوان های شما دیگر رشد نمی کند و دیگر سایز پای شما تغییر نمی کند مگر اینکه وزن شما تغییر قابل توجهی بکند )بیشتر از ۱۰ کیلوگرم( که آن هم بیشتر روی پنجه ی کفش. اثر می کند تا سایز آن

    • استفاده از جدول سایز بندی برای انتخاب سایز کفش

به طور کلی ۳ نوع سایز بندی داریم

    1. (UK (سایز کفش انگلیسی ۱.

    1. (US ( سایز کفش آمریکایی ۲.

    1. (EU (سایز کفش اروپایی ۳

در کشور ما سایز اروپایی برای تعیین سایز کفش ها استفاده می شود . مالک ما برای پیدا کردن سایز کفش ، سایز
.اروپایی می باشد

    • روش استفاده از جدول سایز بندی برای انتخاب سایز کفش

برای انتخاب سایز کفش ابتدا سایز کف پای خود تون رو اندازه می گیریم. برای این کار فاصله ی بین نوک انگشت
.شست پا و مچ پا را اندازه گیری می کنیم.

سپس طبق جدول سایز بندی کفش ، سایز مناسب خودتان را پیدا کنید. برای اندازه گیری دقیق تر به این نکات توجه کنید:

    1. سایز کف پای خودتان را هنگام غروب یا ساعات پایانی روز اندازه بگیرید( ساعت ۱۸ به بعد )

    1. در بسیاری موارد اندازه ی یک پا از پای دیگر متفاوت است ، سایز پای بزرگتر را معیار خود قرار دهید

    1. .در صورت تردید بین دو سایز ، سایز بزرگتر را انتخاب کنید

    1. در صورتی که سایز پای شما دقیقا برابر اعداد جدول نشد و ما بین دو عدد شد ، عدد بزرگتر را به عنوان سایز کف پای خود انتخاب کنید (مثال ۲۵٫۷= ۲۶ سانتی متر)

بعد از اندازه گیری سایز پای خود عدد بدست آمده را در جدول زیر که مطابق استانداردهای اروپا، امریکا و انگلستان و در ردیف زنانه نشان می دهد )در ایران نیز از سیستم سایز بندی رایج اروپا استفاده می شود( قرار دهید و مطابق با آن.